Veganstvo je plemenit način življenja, ki se zavzema za dobrobit živali in okolja. Veliko ljudi pa veganstvo razume kot način prehranjevanja. Vendar pozor, veganstvo kot način prehranjevanja je zgolj posledica veganskega načina življenja. Vegani namreč ne podpirajo trpljenja in izkoriščanja živali za namene prehrane, oblačil, obutve, kozmetike in zabave. Veganska prehrana tako izključuje vsa živila živalskega izvora. Pod živila živalskega izvora štejemo tako meso kopenskih in morskih živali kot tudi njihove izločke in živila, ki pri postopkih pridobivanja izkoriščajo živali. Veganstvo torej narekuje, katerim živilom se moramo odreči, da bomo živeli v skladu z vegansko filozofijo.

Veganstvo je torej že v osnovi zelo nesebično gibanje, pri katerem posamezniki dajejo v ospredje druge. Pogosto pa pri tem pozabijo na lastno dobro. Dieta, ki bazira samo na seznamu “prepovedanih živil”, ni nujno zdrava dieta. Izrednega pomena pa je, da vegani poleg skrbi za druge, poskrbijo tudi zase. Vegani s svojim načinom življenja namreč želijo dajati vzor drugim, kar pa ni posebej koristo, če so sami nezdravi. Veliko ljudi namreč povezuje vegane s šibkostjo in bledoličnim ter bolehnim izgledom.

Zato je zelo pomembno, da vegani poskrbijo tudi za svoje zdravje. Veganska prehrana, ki samo izloča živila živalskega izvora ali pa jih nadomešča z njihovimi rastlinskimi ponaredki, ni zdrava prehrana. A prehod na zdravo vegansko prehranjevanje pogosto ni enostaven, saj nas večina skozi življenje razvije veliko slabih prehranjevalnih navad in vzorcev. Poprijeti je namreč potrebno tudi za kuhalnico in pripraviti obroke, ki temeljijo na polnovredni rastlinski hrani. Na začetku pa je priporočeno tudi spremljanje vnosa mikro in makro hranil. Procesirani in predpripravljeni hrani, ki je pogosto osiromašena vseh hranil in kalorično gosta, se je potrebno izogibati. Veliko živil z oznako “vegansko” je lahko ravno tako zdravju škodljivih kot so živila, katera posnemajo.

Najnovejše raziskave na področju prehrane kažejo, da je ravno polnovredna rastlinska prehrana (WFPB) optimalna prehrana za človeka [1]*. Strokovnjaki pa pri tem poudarjajo pomembnost raznolike prehrane. To seveda ne pomeni, da moramo vsak dan pojesti drugih 10 eksotičnih živil. Priporočljivo pa je, da v dnevu zaužijemo nekaj porcij sadja, zelenjave, polnovrednih žitaric, stročnic, oreščkov in semen. Znanstveniki priporočajo tudi uživanje prehranskih dopolnil vitaminov B12 in D3. Kako je lahko to optimalna prehrana, če pa zahteva uživanje prehranskih dopolnil? Potreba po navedenih prehranskih dopolnilih je zgolj posledica sprememb v načinu življenja ljudi. Ljudje s povečevanjem prebivalstva poseljujemo tudi manj ugodne predele našega planeta. Pri tako gosti poseljenosti pa je izredno pomembna tudi higiena. Poslednično ljudje živimo v krajih, kjer je sonca precej malo, naša voda in hrana pa sta klorirana in dezinficirana. B12 namreč proizvajajo baketrije, ki smo jih nekoč zaužili iz kontaminirane vode in neoprane hrane, D vitamin pa se v našem telesu sintetizira ob izpostavljenosti sončnim žarkom. Iz navedenih razlogov danes večini ljudi, ne glede na njihovo vrsto prehrane, primanjkuje teh dveh vitaminov.

Če torej povzamemo: Izrednega pomena je, da se odločimo kaj bomo jedli in ne samo, česar ne bomo. Še bolj pomembno pa je, da se odločimo za prehrano, ki nam bo omogočala zdravo, polno in dolgo življenje. Znanost o prehrani je ena najmlajših in trenutno najbolj razburljivih znanosti. Tedensko na plan prihajajo rezultati novih raziskav, ki majejo temelje naših dosedanjih prepričanj. Odzivi živilske in farmacevtske industrije so burni, saj hitrost prenosa informacij in enostavnost ozaveščanja ljudi neposredno ogrožata njihove dobičke. Kaj so zadnja dognanja v svetu prehrane? Katerim zdravnikom je uspelo pozdraviti neozdravljive bolezni? Je možno, da zdravljenje bolezni sploh ni potrebno, če odpravimo pogoje za njen nastanek in razvoj?
Kaj je res zdravo in za čem stoji le interes za dobiček?

Živimo v res razburljivih časih in informacij imamo na pretek.
Drugače.si vam bo pomagal ostati v koraku s časom in vam ponudil enostaven dostop do verodostojnih raziskav. Kaj boste s temi informacijami naredili, pa prepuščamo vam.



* Od prispevkov se lahko odjavite kadarkoli, s klikom na povezavo v elektronskem sporočilu.

Kategorije: prispevki

0 Komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja